Celem wstawiania pustych wierszy między zgrupowanymi elementami Tabeli Przestawnej jest zwiększenie czytelności raportu.
pracuj w pliku Układ raportu.xlsx
Do przygotowanej w arkuszu Tabeli Przestawnej wstaw puste wiersze między poszczególnymi zgrupowanymi elementami.
- Kliknij dowolną komórkę w zakresie Tabeli Przestawnej.
- Na wstążce w grupie Narzędzia Tabeli Przestawnej (PivotTable Tools). Przejdź do karty Projektowanie (Design).
- Odszukaj i kliknij ikonkę Puste wiersze (Blank Rows).
- Z wyświetlonej listy wybierz Wstaw pusty wiersz po każdym elemencie (Insert Blank Line after Each Item).
- Do tabeli przestawnej zostały wstawione nowe puste wiersze rozdzielające zgrupowane elementy.
Aby usunąć puste wiersze wstawione między zgrupowanymi elementami należy kliknąć ikonkę Usuń pusty wiersz po każdym elemencie (Remove Blank Line after Each Item).