Pracuj w pliku Układ raportu.xlsx
Do Excela w wersji 2003 układ klasyczny, był domyślnym układem tabeli przestawnej. Charakterystyczna dla tego układu jest niebieska siatka tabeli w ramach, której można przeciągać poszczególne pola.
Wstaw do nowego arkusza tabelę przestawną w układzie klasycznym. W tabeli podsumuj Ilość osób w podziale na Kraje i na Lata.
- Do nowego arkusza wstaw tabelę przestawną.
- Prawym klawiszem myszki kliknij na podgląd tabeli przestawnej, a następnie z listy wybierz Opcje tabeli przestawnej (PivotTable Options).
- W okienku Opcji Tabeli Przestawnej (PivotTable Options) przejdź do karty Wyświetlanie (Display).
- Odszukaj i kliknij na karcie Wyświetlanie (Display) opcję Układ klasyczny tabeli przestawnej (Classic PivotTable layout).
- Zatwierdź wprowadzone zmiany klikając przycisk OK.
- W arkuszu pojawi się siatka tabeli przestawnej w układzie klasycznym.
- Z listy Pola tabeli przestawnej (PivotTable Fields) przeciągnij Kraj do obszaru Upuść pola wierszy tutaj (Drop Row Fields Here).
- Z listy Pola tabeli przestawnej (PivotTable Fields) przeciągnij Rok do obszaru Upuść pola kolumn tutaj (Drop Column Fields Here).
- Z listy Pola tabeli przestawnej (PivotTable Fields) przeciągnij Liczbę osób do obszaru Upuść pola wartości tutaj (Drop Value Fields Here).
Uwaga! Jeżeli klikniesz na komórkę poza tabelą przestawną, siatka zniknie.
Poprawnie przygotowaną tabelę przestawną w układzie klasycznym prezentuje poniższy rysunek.