Szkolenie Excel

Jak porównać tabele w Excelu za pomocą formatowania warunkowego

[sg_popup id=1]
Często użytkownicy Excela zastanawiają się jak porównać dwie tabele lub listy. W Excelu na porównywanie wartości z dwóch tabel lub list istnieje wiele sposobów. Jednym z nich zastosowanie opcji wyróżniana duplikatów za pomocą formatowania warunkowego.
Rozwiązanie to działa tyko jeżeli porównywane listy lub tabele znajdują się w tym samym arkuszu.
1. Zaznacz Listę 1 znajdującą się w kolumnie A.
2. Przytrzymaj na klawiaturze przycisk CTRL i zaznacz Listę 2 znajdującą się w kolumnie B.
Tak jak przedstawiono to na poniższym rysunku.


3. Na Wstążce programu przejdź do karty Narzędzia główne.
4. Wybierz Formatowanie warunkowe.
5. Przejdź do pozycji Reguły wyróżniania komórek.
6. Z bocznego menu wybierz Duplikujące się wartości.


7. Aby wyróżnić na listach powtarzające się elementy w okienku Duplikujące się wartości na liście znajdującej się w lewej części okienka wybierz opcję Zduplikowane.
8. Korzystając z listy znajdującej się w prawej części okienka ustaw sposób formatowania komórek.


9. Zakończ pracę klikają przycisk OK.
10. W efekcie na obu listach zostaną wyróżnione komórki zawierające te same elementy.

[related_posts limit=”5″]

Exit mobile version